Interviews

Arnoud de Rade, commercieel directeur Rotterdam Rail Feeding:

Vinger opsteken

7 maart 2007, 00:00

“Dankzij de aantrekkende economie wordt het steeds drukker op de Rotterdamse havensporen. Bovendien mag het spoor zich ook nog eens extra in de belangstelling van de verladers verheugen, omdat het wegverkeer steeds vaker vastloopt in de fuik... Lees verder

Harm Jan Haan, Vos Logistics:

Met de trein naar Hamburg

30 januari 2007, 00:00

“Het had flink wat voeten in aarde, maar binnenkort verwachten wij als Vos Logistics in Veendam te kunnen starten met een nieuwe grensoverschrijdende railverbinding tussen Noord-Nederland en Noord-Duitsland. Vanaf maart/april rijdt er 3 keer... Lees verder

Wil Versteijnen, directeur Gebr. Versteijnen Group:

Vergeet de Brabantroute niet!

31 december 2006, 00:00

“Natuuurlijk is de komst van de Betuweroute een geweldige opsteker voor het railgoederenvervoer in Nederland en uiteraard ook voor Europa. Maar het mag geen vrijbrief worden voor het reizigersvervoer om de vrijkomende capaciteit op andere... Lees verder

Bert Klerk, voorzitter Raad van Bestuur ProRail:

Veiligheid is onze prioriteit

30 november 2006, 00:00

Het Nederlandse spoorsysteem verwerkt dagelijks 5.000 reizigers- en 300 goederentreinen en is daarmee een van de drukst bereden netten ter wereld. ProRail wil het spoor optimaal benutten, op voorwaarde dat de veiligheid gegarandeerd blijft. Het... Lees verder

Hans Smits, president directeur Havenbedrijf Rotterdam NV:

Full swing

31 oktober 2006, 00:00

Als Havenbedrijf Rotterdam, beheerder en regisseur van de grootste haven van Europa, zijn wij natuurlijk bijzonder blij dat de ingebruikname van de Betuweroute nabij is. Het goederenvervoer als geheel groeit namelijk harder dan de economie. De... Lees verder

Hans Boom, initiator Quality Rail Rotterdam:

Macroscopische bril

29 september 2006, 00:00

“In 1992 ben ik betrokken geraakt bij de Betuweroute, als projectmanager van de Planologische Kern Beslissing. Volgend jaar mag ik meemaken dat de eerste goederentreinen via deze hoogwaardige goederenas vanuit Rotterdam hun bestemmingen in... Lees verder

Jac Herijgers, Algemeen Directeur Veolia Cargo Nederland:

Kleintjes worden groot

30 augustus 2006, 00:00

“We hebben slechts 3 machinisten in vaste dienst, leasen een paar loccen en rijden elke week een tiental goederentreinen. Kortom, Veolia Cargo Nederland is nog maar een klein spelertje. Maar als je als klein spelertje lef hebt, ambitie en steun... Lees verder

Carel Robbeson, algemeen directeur Railion Nederland:

Nieuwe horizon

29 juni 2006, 00:00

In feite is het ongelooflijk: tegen alle verdrukking in groeit het goederenvervoer per spoor in Nederland. Want waar hebben wij als sector niet allemaal mee te maken? Geloof me, als directeur van een railtransportbedrijf, houd ik mij het liefste... Lees verder

Rob van Gansewinkel, directeur ACTS Nederland:

Gevraagd: visie en support

1 juni 2006, 00:00

Door gebrek aan mensen, materieel en voldoende capaciteit op het spoor, kunnen de goederenvervoerders in Nederland de vraag vanuit de markt naar spoorvervoer al bijna niet meer aan. Wie had dat 5 tot 10 jaar geleden kunnen bedenken? Lees verder

Martijn Loois, directeur Rail4chem Benelux:

"Soap voorkomen"

27 april 2006, 00:00

Terwijl alle kansen aanwezig zijn om het goederenvervoer per spoor in Nederland en Europa een flinke lift te bezorgen, rollebollen branche en overheid over elkaar heen. Daarbij voeren allerlei randverschijnselen de boventoon. Lees verder