Danube Gate, eerste directe spoorverbinding van Nederland naar Slowakije

Bron: Danube Gate

Dinsdag, 21 mei 2013

Danube Gate, eerste directe spoorverbinding van Nederland naar Slowakije

Vanaf 14 mei 2013 rijden er meerdere malen per week goederentreinen vanaf Railport Brabant in Tilburg naar Bratislava en vice versa. In slechts 28 uur worden containers in alle maten en soorten vervoerd naar de terminal van SPaP a.s. in de Slowaakse hoofdstad. Op de heenweg is er een tussenstop in Wels (A), waar containers gelost en geladen kunnen worden.

Vanuit de terminals in Wels en Bratislava zijn er goede transferverbindingen en liggen de afzetmarkten in Hongarije, Slowakije, Roemenië ,Turkije en Griekenland binnen handbereik. Danube Gate maakt het voor exporterende bedrijven in Centraal Europa mogelijk hun goederen snel naar West-Europa en naar de grote havens in Antwerpen of Rotterdam te vervoeren.

Danube Gate is een initiatief van GVT Group of Logistics, een allround logistieke dienstverlener uit Tilburg en specialist op het gebied van inter-modaal transport. Door het aangaan van een partnership met SPaP a.s. en de Oostenrijkse Rail Cargo Group kan deze nieuwe spoorverbinding de klant veel voordelen bieden: zo zijn de turn-around tijden op de terminals aanzienlijk korter dan in de grote havens, het staangeld is beduidend lager en het voor- en natransport per truck gebeurt door eigen of aan GVT gelieerde bedrijven. De regie blijft hierdoor volledig in eigen handen, waardoor maximale flexibiliteit gegarandeerd is.

Alle drie de terminals van Danube Gate zijn moderne inter-modale knooppunten, die een breed pakket aan logistieke service bieden zoals douane- en inklaringsfaciliteiten, het tijdelijk opslaan van goederen, cross-docking, ontgassen van containers en reefer faciliteiten. Danube Gate biedt verladers een duurzamer, goedkoper en sneller alternatief voor het wegtransport.

Meer informatie over deze dienst kunt u aantreffen in bijgaande brochure (zie link):

corporate_brochure_danube_nl.pdf

corporate_brochure_danube_eng.pdf