Genesee & Wyoming breidt haar dienstverlening uit naar de Antwerpse haven

Bron: Genesee & Wyoming Inc.

Woensdag, 27 april 2011

Genesee & Wyoming breidt haar dienstverlening uit naar de Antwerpse haven

De Genesee & Wyoming Inc. (GWI) dochteronderneming Rotterdam Rail Feeding (RRF), welke spoorgerelateerde diensten in de Rotterdamse haven en terminals door heel Nederland aanbiedt, heeft vandaag aangekondigd dat het ook in Antwerpen met rangeer- en feederdiensten vanstart gaat.

Aanvullend heeft RRF aangekondigd dat het ook de licentie voor Duitsland heeft verkregen wat de mogelijkheden om het short line spoorvervoer efficiënter richting de havens van Rotterdam en Antwerpen te sturen verder vergroot.

“Onze nieuwe dienstverlening, onder de naam Antwerp Rail Feeding, samen met de Duitse licentie, geeft ons de mogelijkheid om onze klanten dezelfde veilige en betrouwbare railservice te bieden die ze sinds 2005 van ons gewend zijn in de Rotterdamse haven,” volgens Arnoud de Rade, Managing Director van RRF.

“Als aanvulling op de huidige RRF vloot van 22 in Nederland en Duitsland toegelaten locomotieven, heeft Antwerp Rail Feeding de eerste voor België toegelaten locomotief (type Vossloh G2000 DBNL) ontvangen. Op korte termijn volgt een tweede en de plannen zijn er voor nog meerdere in de toekomst,” aldus De Rade.

RRF is een onafhankelijke raildienstverlener op het gebied van feeder- en rangeerwerkzaamheden met het hoofdkantoor in de haven van Rotterdam. De dienstverlening is hoofdzakelijk gebaseerd op “last mile” en “short line” railservice binnen en richting de haven van Rotterdam ter ondersteuning van de “long haul”  spoorwegondernemingen en industriële klanten. Aanvullend levert RRF door heel Nederland diensten aan railinfrastructuur bouw- en onderhoudsbedrijven evenals aan de beheerder van de Nederlandse spoorinfrastructuur. Sinds RRF een onderdeel werd van GWI in 2008 zijn alle werkzaamheden uitgevoerd zonder persoonlijke ongevallen.

GWI bezit en exploiteert short line en regionale spoorwegen en bied rangeer- en feederdiensten aan in de Verenigde Staten, Canada, Australië en Europa. GWI levert spoorgerelateerde diensten in 17 havens in Noord Amerika en Europa en voert op contractbasis kolenbeladings- en rangeerdiensten uit voor industriële klanten. Tevens opereren we op de verbinding Tarcoola naar Darwin welke de verbinding realiseert tussen de haven van Darwin in het noorden en het Australische hoofdnetwerk in Zuid- Australië. Op dit moment bestaat het bedrijf uit 63 spoorwegmaatschappijen verdeeld in negen regio’s met meer dan 7400 mijl spoor in eigendom of huur. Daarnaast heeft GWI toegang tot ongeveer 1400 mijl spoor via “track access” overeenkomsten.