Interviews

Mark Jansen, Directeur Hupac Intermodal Nederland:

Toenadering

15 augustus 2005, 00:00

“Truck en trein behoren in mijn ogen geen concurrenten te zijn. Vaak worden ze nog wel als zodanig gezien. Maar ze moeten toenadering zoeken en juist de sterke kanten van beide modaliteiten combineren. Dan krijg je een optimale transportketen. Lees verder

Anthon Timm, managing director, Optimodal BV Rotterdam:

Fabels

7 juli 2005, 00:00

“Het lijkt welhaast vanzelfsprekend om in een column over het goederenvervoer per spoor louter negatief over dit onderwerp te spreken. Over hoge prijzen, een slechte performance, vertraging bij de terminals en wat al niet meer. Nu kan ik daar... Lees verder

Wessel Sijl, manager vervoerswetgeving & douanezaken Railion Nederland NV:

Nieuw COTIF maakt meer mogelijk

10 mei 2005, 00:00

Het vernieuwde railvervoerverdrag COTIF brengt een aantal veranderingen en verbeteringen voor verladers én vervoerders met zich mee. Laat ik nog even – voordat ik in ga op die veranderingen – de aanleiding voor de verdragsvernieuwing schetsen. Lees verder

Marga Zuurbier, Directeur Vervoerkamer:

Op gelijke voet

18 april 2005, 00:00

Spoorvervoer is een mooi product. Ik zie toch veel liever zo’n 600 meter lange trein met een zware locomotief die tientallen containers door het landschap trekt dan zestig van die vrachtwagens die elk met 1 container achter elkaar aan sjokken... Lees verder

Jan Egbertsen, Hoofd commerciële adviesafdeling Gemeentelijk Havenbedrijf Amsterdam:

De Amsterdamse havenregio op het goede spoor!

21 februari 2005, 00:00

Door innovatieve ideeën is vervoer per spoor de afgelopen jaren flexibeler geworden, maar er is zeker nog een weg te gaan. Lees verder

Dick van den Broek Humphreij, Algemeen directeur EVO:

Werk aan de winkel!

8 februari 2005, 00:00

Er valt inderdaad een wereld te winnen op het spoor, zoals de pakkende slogan van Rail Cargo meldt. Voordat de wereld gewonnen is dienen er eerst nog wat hobbels uitgerangeerd te worden (om in spoortermen te blijven). Lees verder

Frans Zoetmulder, Managing director ERS Railways:

Controle over eigen productieproces maakt spoorvervoer betrouwbaarder!

8 december 2004, 00:00

In september 2004 vierde ERS zijn tienjarig bestaan als Europese spooroperator. ERS is in 1994 opgericht door 4 Rederijen, Nedlloyd, Maersk, P&O en Sealand, met als hoofdtaak de inkoop van kwalitatief goede spoorproducten tegen aanvaardbare... Lees verder

Cor Hoenders, directeur Rail Service Center Rotterdam:

Ondanks alle successen hebben we dus nog steeds een imagoprobleem.

2 september 2004, 00:00

De afgelopen jaren is er in het Nederlandse railgoederenverkeer veel gebeurd. Met behulp van de Rijksoverheid is er intensief gebouwd aan de infrastructuur. In de Rotterdamse haven is dit karwei, op de elektrificatie en de Botlektunnel na,... Lees verder

Paul van Lede, adviseur van bestuur en directie Nederland Distributieland:

HSL biedt kansen voor vervoer van tijdkritische goederen.

9 augustus 2004, 00:00

Door de groeiende mobiliteit nemen de reistijden toe en de voorspelbaarheid van het vervoer af. Dit heeft negatieve gevolgen voor het vervoer van goederen over de weg. Hoewel de groei van de mobiliteit voor al het goederenvervoer negatieve... Lees verder

Ir. Patrick E.M. Buck, Directeur Realisatie Betuweroute:

Even wennen: Betuwe-enthousiasme

7 juli 2004, 00:00

Eervol vond ik de uitnodiging van Max Philips om een column te mogen schrijven. Meer dan 15 jaar werk ik in verschillende functies aan de Betuweroute, de grootste verandering ooit voor het goederenvervoer per spoor in Nederland en sinds 1997 als... Lees verder