Nieuws

Alstom, RRF en ProRail tekenen contract voor proef met geautomatiseerd rijdende treinen

Alstom, RRF en ProRail tekenen contract voor proef met geautomatiseerd rijdende treinen

22 januari 2018

Alstom en ProRail hebben vorige week donderdag een contract ondertekend, waarin afspraken zijn vastgelegd over een nog uit te voeren proef met geautomatiseerd rijden op de Betuweroute. Rotterdam Rail Feeding (RFF), de goederenvervoerder die... Lees verder

Goed voornemen: proef met zelfrijdende treinen in 2018

Goed voornemen: proef met zelfrijdende treinen in 2018

4 januari 2018

De tijd van de goede voornemens is aangebroken. Een van de prestaties die ProRail zich voorneemt is het uitvoeren van tenminste een proef met een automatisch rijdende trein in 2018. Lees verder

Save the Date - Spoorcongres 28 september 2017

Save the Date - Spoorcongres 28 september 2017

6 juli 2017

Dagelijks rijden meerdere treinen tussen Nederland en diverse bestemmingen in het Europese achterland en vice versa. Alleen al van en naar Italië pendelen 15 containertreinen per dag. Daar komen de treinen met bulklading of conventionele lading... Lees verder

10 jarig bestaan Betuweroute

10 jarig bestaan Betuweroute

16 juni 2017

Op 16 juni 2007 reed na een bouwperiode van 10 jaar, de eerste goederentrein over de Betuweroute, het grootste Nederlandse infrastructurele project sinds de bouw van de Deltawerken. Tussen de Rotterdamse haven en de Duitse grens bij Zevenaar ligt... Lees verder

Diverse 'best practices' in nieuwe editie van Spoor in Cijfers (2016)

Diverse 'best practices' in nieuwe editie van Spoor in Cijfers (2016)

28 november 2016

Wist u dat er dagelijks 15 shuttles rijden tussen Nederland en Noord-Italië? U leest het in de nieuwste uitgave van Spoor in Cijfers. Daarin valt tevens te lezen dat het spoorgoederenvervoer het afgelopen jaar (2015) een groei liet zien van... Lees verder

Betuweroute weer optimaal beschikbaar

Betuweroute weer optimaal beschikbaar

17 oktober 2016

De Betuweroute is sinds vandaag weer optimaal beschikbaar voor het goederenvervoer van Rotterdam naar Duitsland. Vanwege omvangrijke werkzaamheden bij de grens tussen Nederland en Duitsland was er het afgelopen halfjaar slechts een spoor... Lees verder

Weer treinverkeer via Zevenaar naar Duitsland

Weer treinverkeer via Zevenaar naar Duitsland

1 augustus 2016

Sinds dinsdag 26 juli rijden via Zevenaar weer treinen de Duitse grens over. De ombouw van maar liefst 8 kilometer bovenleiding tussen Zevenaar en de Duitse grens is daarmee succesvol verlopen. Een prestatie van formaat, want dit soort... Lees verder

ProRail: volgende stap Betuweroute

ProRail: volgende stap Betuweroute

13 juli 2016

ProRail werkt verder aan de Betuweroute en de aansluiting op Duitsland. Doel: meer goederenvervoer via deze lijn en daarmee ontlasting van de alternatieve routes. De volgende stap in de aansluiting met onze buren is aanpassing van de... Lees verder

EGS biedt alternatief tijdens aanleg 3e spoor Betuweroute

EGS biedt alternatief tijdens aanleg 3e spoor Betuweroute

1 juni 2016

De treinverbinding van European Gateway Services (EGS) tussen Rotterdam en Duisburg krijgt vanaf 6 juni 2016 een nieuwe dienstregeling. Door deze aanpassing kan EGS flexibel inspelen op de werkzaamheden ten behoeve van de aanleg van het 3e spoor... Lees verder

Zuidoostboog bij Meteren open voor goederenvervoer

Zuidoostboog bij Meteren open voor goederenvervoer

2 mei 2016

De zuidoostboog bij Meteren wordt komende maand technisch gereed gemaakt voor ingebruikname. Na aanpassing kunnen treinen uit de richting Den Bosch bij Meteren via deze boog de Betuweroute opdraaien richting Duitsland en andersom. Ze hoeven dan... Lees verder