Best Rail Practices zijn praktijkverhalen van verladers en logistieke dienstverleners die gebruik maken van het spoorgoederenvervoer. In deze verhalen delen zij hun inzichten en ervaringen, maar ook de voordelen en verbeterpunten.
Rob Bagchus, Arno van Rijn & Paul Zoeter, Hutchison Ports ECT Rotterdam
Synchromodaal plannen draagt bij aan een hogere frequentie van onze shuttlesRob Ligthart, Operations Manager bij Transport Van Overveld
Transport Van Overveld: Nog te veel angst bij verladers om lading via het spoor te vervoerenMartijn Spee, Transport Manager bij Ricoh Europe SCM
Ricoh Europe SCM: Mental shift is nodig voor duurzame modal shiftRuben Nolles, Supervisor Operations Support bij Moonen Packaging
Moonen Packaging: Just do it!Erik Loijen,General Manager bij KLG Europe Frank Snellen, Project Leader Transport bij KLG Europe
KLG Europe: Hoe kan je nog langer chauffeurstekort verklaren, terwijl de files op de weg gelijktijdig toenemen?Wouter Marees, Manager Rail Europe bij C.H. Robinson
C.H. Robinson: Vanwege duurzaamheid vragen verladers steeds vaker om spoorgoederenvervoerRoland Verbraak, General Manager GVT Group of Logistics
GVT Intermodal: "Vergelijk deepsea en treinvervoer vanuit China op basis van ex work"Peter Zittema, Directeur Richard Kempers SA
Richard Kempers: "Deelzendingen over het spoor naar Italië veelal goedkoper en soms ook sneller dan wegvervoer"Wibo Feijen, CEO Steel Solutions B.V.
Steel Solutions BV: “Een integrale afweging moet leidend zijn in de modaliteitskeuze en niet enkel de transportprijs.”Peter Suasso de Lima de Prado, Head of Logistics Sourcing & Frans Rutten, Contract Manager Rail bij Tata Steel Europe
Tata Steel: "wij optimaliseren onze treinen!"Niels van der Vlist, General Manager International bij Westerman Multimodal Logistics
Westerman Multimodal: Stel de wensen van de verladers centraalCees de Waard: "Met iets meer klantgerichtheid zou er veel meer lading van de weg naar het spoor verschuiven"
Met meer klantgerichtheid meer lading op het spoor