Stel uw vraag
Geplaatst op 06-05-2021

Terugblik webinar imago-onderzoek spoorgoederenvervoer

Op 22 april jongstleden presenteerde Astrid Meulenmeesters van Bureau Markteffect de resultaten van het onderzoek naar het imago van het spoorgoederenvervoer.

Uit onderzoek onder 800 consumenten blijkt dat veel consumenten een positieve associatie hebben met het spoorgoederenvervoer. Het merendeel associeert de modaliteit met duurzaam, efficiënt, veilig en een oplossing voor files op de weg.

Ook onder gebruikers, zowel verladers als logistieke dienstverleners, zien we een vergelijkbaar beeld. Echter, daarbij geven diverse bedrijven wel aan dat er ruimte is voor verbetering ten aanzien van innovatie, flexibiliteit, traceerbaarheid en responsiviteit. Ook de samenwerking in de keten, zowel binnen als buiten de eigen landsgrenzen, zou beter moeten.

Wil jij graag meer weten over dit onderzoek? Kijk dan de presentatie terug op onze website.