Uw (intermodale) transportoplossing en bijpassende
aanbieders in slechts 4 stappen.
Door-to-door via het spoor!
Uw (intermodale) transportoplossing en bijpassende aanbieders in slechts 4 stappen.
Zoek direct een aanbiederCirca 2/3 van het grensoverschrijdend goederenvervoer per spoor in Nederland komt van of gaat naar Duitsland. Een deel hiervan is one-way. Treinen rijden beladen met kolen of ertsen naar Duitsland en komen leeg terug. Voor intermodaal vervoer is het aantal containers heen en terug beter in evenwicht. De belangrijkste deelstaten waarnaar of waar vanuit vervoerd wordt zijn Saarland, Nordrhein Westfalen, Rheinland Pfalz, Hessen, Baden Württemberg, Bayern en Saksen Anholt.Tekst
Heeft u bulklading, zoals kolen, ertsen, granen, chemicaliën, olie of andere liquids in grote volumes te vervoeren naar of vanuit Duitsland? Dan is spoorvervoer een geschikte transportoplossing. Een Full Train Load biedt capaciteit voor circa 1.500 - 2.000 ton lading. Diverse aanbieders bieden totaaloplossingen aan inclusief wagonsets en tractie (locomotief).
Toon aanbiedersHeeft u staal (steel coils), hout, papier of andere break bulk (stukgoed) te vervoeren naar of vanuit Duitsland? Denk dan eens aan wagenladingvervoer via het spoor. Een belangrijk voordeel ten opzichte van het wegvervoer is het laadvermogen van de wagon: > 60 ton. Dit concept is mogelijk met en zonder eigen spooraansluiting.
Bent u logistieke dienstverlener en heeft u de beschikking over een intermodale laadeenheid (container of kraanbare trailer/ wissellaadbak)? Duitsland beschikt over een fijnmazig netwerk van intermodale rail terminals, waardoor vrijwel iedere regio bereikbaar is met intermodaal vervoer.
Toon aanbiedersBent u een verlader of een logistieke dienstverlener en op zoek naar een door-to-door oplossing via het spoor naar of vanuit Duitsland? Diverse aanbieders bieden totaaloplossingen aan via het spoor inclusief laadeenheid en voor- en natransport.